FA to work closely with United Kingdom authorities regarding Russia World Cup participation

Mourinho has refused to answer questions on his involvement with the channel - formerly known as Russia Today - since last week's poisoning.

"The World Cup is once every four years", Simonyan said.

Officials, apparently anticipating deteriorating relations between Britain and Russian Federation, warned that Britons should aware of the risk of "anti-British sentiment or harassment" arising from "heightened political tensions".

Former top-flight stars Stan Collymore and Peter Schmeichel also work for RT, as do politicians George Galloway and Alex Salmond.

Former Scottish National Party leader Salmond faced similar criticism when he became a presenter for RT previous year.

Jose Mourinho will be taking "blood money" by working for Russian state-backed channel RT during the World Cup, according to Chris Bryant MP.


"I would urge leading football figures to rethink - not least after this week's revelations - whether their punditry on Putin's mouthpiece is appropriate", Doughty said.

Russia's foreign ministry said on Monday that British threats to boycott the 2018 FIFA World Cup would damage ties with Moscow and hurt world sport, Interfax news agency reported.

But a boycott is considered highly unlikely as it would put the FA on a collision course with global football governing body FIFA, whose regulations insist member national authorities must run the sport in their respective countries without "outside interference" from the government or any other parties.

Bryant has previously called for RT's "propaganda" to be banned in the UK.

May told the House of Commons that the attempted murder of Sergei Skripal and his daughter in Salisbury represented an "unlawful use of force by the Russian state" against Britain.

  • Steve Townsend